اخبار مناطق آزاد ایران

انتشار روزانه اخبار مربوط به مناطق آزاد

اخبار مناطق آزاد ایران

انتشار روزانه اخبار مربوط به مناطق آزاد

اخبار منطقه آزاد قشم، منطقه آزاد کیش، منطقه آزاد چابهار، منطقه آزاد ارس و منطقه آزاد انزلی را با ما دنبال نمایید.

  • ۰
  • ۰

شهید قاسم سلیمانی  ۴۰ سال لباس رزم بر تن داشت. او زاده ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در روستای کوچک «قنات‌ملک» در شهرستان «رابر» از استان کرمان بود. سلیمانی پیش از انقلاب پیمانکار سازمان آب بود و سال ۱۳۵۵ به انقلابیون مسلمان پیوست.

او پس از انقلاب عضو سپاه شد و با حمله عراق به ایران، آموزش گردان‌هایی را در کرمان بر عهده داشت. رفتن او به سوسنگرد به‌عنوان فرمانده یک گروهان، آغاز حضور او در جبهه‌های جنگ علیه عراق شد. او یکی از مهم‌ترین فرمانده‌های سپاه در جنگ بود و در عملیات‌های مهمی چون فتح فاو نقش داشته است. سلیمانی فرماندهی «لشکر ۴۱ ثارالله» را بر عهده داشت؛ لشکری که خود از بنیان‌گذاران آن بود. این لشکر در عملیات‌های مهمی نقش‌آفرینی داشت؛ در آزادسازی شهرهای خرمشهر، مهران، شوش و غیره.

با پایان جنگ، او با «لشکر ۴۱ ثارالله» به کرمان بازگشت و مسئول مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در مرز شرقی شد. سال ۱۳۷۶ هم‌زمان با اوج‌گیری قدرت طالبان در افغانستان، سلیمانی به فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد. درگیری با نیروهای تندرو در افغانستان و عراق، سلیمانی را به یک چهره معروف تبدیل کرد.

مبارزه او با نیروهای «داعش» در عراق و سوریه باعث شد تا سلیمانی تبدیل به چهره‌‌ای جهانی شود. او همیشه ازنظر آمریکا یک خطر به‌حساب می‌آمد و این را هم بارها به‌صورت علنی گفته بودند. ترور سردار قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکا، در ۱۳ دی‌ماه امسال و در خاک عراق انجام شد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

شهادت سردار قاسم سلیمانی

واکنش مردم نسبت به مرگ سردار قاسم سلیمانی

 مردم انقلابی تهران عصر جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در محکومیت جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی، جلوی دفتر سازمان ملل متحد تجمع کردند.

شهادت وی بر عهده کیست؟

نیروی‌های تروریستی آمریکایی عهده‌دار مسئولیت این کار شدند و پرواز‌های خودشان را تا ساعتی پیش‌بر فراز شهر بغداد بیشتر کردند و فضای بغداد را تصاحب کردند و حاکمیت عراق را نقض کردند. سفارت آمریکا نیز به‌تمامی کارمندان آمریکایی دستور داده فوراً بغداد را ترک کنند و منطقه سبز بغداد کاملاً از سوی دولت عراق مسدود شد.

واکنش رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهادت سردار قاسم سلیمانی

رهبر انقلاب اسلامی، شهادت سردار سلیمانی به دست خبیث‌ترین افراد عالم یعنی آمریکایی‌ها و افتخار آن‌ها به این جنایت را یک ویژگی ممتاز برای آن مجاهد شجاع برشمردند و خاطرنشان کردند: جهاد او جهاد بزرگی بود و خداوند نیز شهادت او را شهادت بزرگی قرارداد. این نعمت عظیم بر حاج قاسم که شایسته آن بود، گوارا باشد. حاج قاسم باید همین‌جور به شهادت می‌رسید.

ایشان با طلب نزول صبر و سکینه الهی بر دل خانواده سردار شهید و دل‌های همه مردم ایران، افزودند: امروز دیدید که مردم در شهر‌های مختلف کشور با چه جمعیت و ارادتی به خیابان‌ها آمدند، مراسم تشییع را نیز خواهید دید، این نعمت‌ها مقابل چشم ما است تا ارزش شهادت را متوجه شویم. خوشا به حال حاج قاسم که به آرزویش رسید، او شوق شهادت داشت و برای آن اشک می‌ریخت و داغدار رفقای شهیدش بود.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی